Beter fondsenwerven met maar 1 woord

Slimme fondsenwervers verdiepen zich in de psychologie van de mens.

 

Als je snapt hoe het mensenlijk brein werkt. En waarom mensen doneren, kun je je lieve donateur beter helpen om goed te doen.

 Hier een interessante tip van de overtuigingsgoeroe Robert Cialdini. Je kunt met 1 woord mensen overtuigen om iets te doen (of niet te doen).

 Het woord is:

 'omdat'

 Hoe gebruik je deze kennis in fondsenwerving? Gebruik het woord ‘omdat’ bij de zinnen waarmee je de donateur om actie vraagt.

 Hier twee voorbeelden: 

- 'Ik vraag uw steun vandaag omdat er een kind wacht op een levensveranderende operatie.'

 

- 'Geef vandaag wat u kunt missen omdat u er een kind een levensveranderende operatie mee geeft.'

 

Voel je hoe je 'lading' geeft aan je donatie-verzoek? En je donateur beter overtuigt om te geven?

 

Hier lees je de volledige uitleg van Robert Cialdini. Met leuke tip hoe je kunt voordringen zonder dat mensen boos worden :)

 

 Succes met fondsenwerven. De wereld heeft je nodig